Scouts

Ben jij op zoek naar een uitdaging op de vrijdagavond? En ben jij tussen de 12 en 15 jaar? Kom dan bij de Scouts!

Samen met het leidingteam ben jij iedere vrijdagavond actief bezig met een programma. Samen en Outdoor staan centraal.

De Scouts zitten namelijk nooit stil. Vaak zijn wij buiten op het veld of in het bos om daar ons programma te houden.

We bouwen kabelbanen, pionieren, koken op vuur en houden kampvuurraces. Ook worden er spannende speurtochten georganiseerd met bijvoorbeeld een mobiel, gps of kaart.

De Scouts gaan ieder jaar 3 of 4 dagen op kamp en slapen dan primitief in tenten. Hoe primitief? Soms moeten wij zelfs een eigen WC bouwen! Het eten wordt zelf gekookt en de omgeving wordt verkend door spannende droppings en hikes.

Bij de Scouts leer je dus ook nog van alles! Je leert hoe je een stevige tafel maakt, hoe je hout hakt, hoe je een kampvuur maakt met 1 lucifer zonder lampenolie en hoe je de weg weer terug vindt. Ook leer je hoe je in een team werkt en hoe je elkaar kan helpen.

Wanneer?  Elke week op vrijdag

Hoe laat?   Van 19:30 uur tot 21:00 uur

Leeftijd?    11 – 15 jaar*

Een keer komen kijken en meedoen bij de Scouts? Dat mag!

Neem even contact op met:

* Ben jij 16 jaar? Kijk dan bij de Explorers!

Jonger als 11 jaar? Kijk dan bij de Welpen!