Wie zijn wij

Scouting Jonko heeft als doel om voor ieder kind een veilige en leerzame speelomgeving te bieden. Voor de jongeren organiseren wij uitdagende activiteiten. Als vereniging bieden wij een leuke en spannende vrijetijdsbesteding voor de jeugd en jongeren uit Silvolde en omstreken.

Onze scoutinggroep bestaat uit ‘speltakken’. Iedere speltak heeft een eigen avond in de week. Tijdens deze ‘opkomsten’ wordt er door de leiding of door de jongeren zelf een activiteit georganiseerd.

Ook organiseren wij grotere activiteiten in het weekend zoals kampen, hikes en acties voor de vereniging. De weekendactiviteiten zijn vaak met alle speltakken samen. De oudere speltakken helpen dan vaak de jongere speltakken.

Scouting Jonko Silvolde heeft momenteel 4 speltakken:

Welpen:    jongens en meiden (gemengd) van 7 – 11 jaar
Scouts: jongens en meiden (gemengd) van 11 – 15 jaar
Explorers: jongens en meiden (gemengd) van 15 – 17 jaar
Stam jongens en meiden (gemengd) vanaf 18 jaar

Kijk voor meer informatie per speltak bij “Speltakken”

Scouting Jonko Silvolde is gevestigd midden in het centrum van Silvolde. Onze vereniging heeft een unieke locatie. Wij zitten namelijk in de Kelder van het schoolgebouw. Wij hebben onze eigen ingang aan het schoolplein. Op loopafstand van de Kelder ligt een groot grasveld waar wij onze outdoor-activiteiten houden. Wekelijks zijn onze leden hier bezig met bijvoorbeeld pionieren, kampvuur maken en koken.

Ook de Paasberg (bos) wordt vaak bezocht. Onze locatie zorgt er dus voor dat er voor onze leden een uitdagend spelaanbod wordt georganiseerd.

Iedere speltak heeft een eigen leidingteam of begeleiding. Alle leiding is zelf lid van onze vereniging. Ons team van vrijwilligers hebben diverse trainingen gevolgd bij Scouting Nederland en zijn bevoegd om groepsbijeenkomsten te begeleiden.

Het leidingteam wordt begeleid door het bestuur. Het bestuur is het aanspreekpunt voor al haar leden en vrijwilligers, maar ook voor andere verenigingen en organisaties in Silvolde en Omstreken.

Heb jij interesse om vrijwilliger te worden? Scouting Jonko is altijd op zoek naar handige mensen, leiding en bestuursleden. Kijk voor meer informatie bij “Contact”.